R-Kiosk CVI

r-kiosk logo

visuaalne identiteet

Tere, Me oleme R-kiosk.

Meie tekitame pidevalt kiirustavatele linnainimestele aega juurde. Et nad ei peaks iga päev oma tööaega erinevate kaupluste ja söögikohtade peale kulutama. Meilt saab olulised asjad ühest kohast, tee pealt, lihtsa vaevaga kaasa haarata.

R-kiosk on mugavalt kiire ent hooliv keskkond esmatarbekaupade, tervislike ja maitsvate vahepalade või ausa kõhutäie hankimiseks. Toit on meile erakordselt oluline. Me pakume ainult seda, mille päritolus ja omadustes oleme lõpuni kindlad. Kiire inimese kiire eine peab olema eriti teadlik ja kvaliteetne valik.

R-kiosk ei ole pelgalt müügipunkt – see on töökeskkond võõrustajast müüjale ja tulu teeniv investeering meie frantsiisi võtjale. Lisaks ka mõnus keskkond meie kliendile korraks aja maha võtmiseks – einestamiseks, suhtlemiseks või mõtete reastamiseks. See tähendab, et iga aspekt meie identiteedis peab olema eesmärgipärane.

R-kiosk on justkui majakas, mida klient märkab juba eemalt.

Iga aspekt meie olemuses kannab elegantselt lihtsat kvaliteedipitserit – alates neoontoruna vormistatud logost, rahulike ent selget sõnumit kandva brändinguga akendel ja lõpetades kvaliteetse mööbli ning läbimõeldud valgustusega. Me ei liialda ega eputa. Me ei määri pähe ega nõua iga hinna eest kliendi tähelepanu. Meie maailm kutsub ja soovitab rahulikult, kuna peame kliendist lugu. Kliendil on meiega mõnus ja ta teab, et ükskõik, mille järgi ta R-kioskisse tuli – teda oodati juba ammu.

Sa oled siin lehel selleks, et pühendada ennast R-kioski visuaalse identiteedi reeglitesse. Need reeglid ei ole keerulised – tegemist on käepäraste tööriistadega. Nii nagu ei ole kahte ühesugust lumehelvest, pole ka kahte sarnast R-kioskit, kuid ometi on siinsete tööriistade abil võimalik kujundada olemuselt ja muljelt sarnaseid keskkondi ning jätkusuutlikku kommunikatsiooni – olgu tegemist väikese või suure, Kalamajas või Lasnamäel paikneva R-kioskiga. Kõik, mida me Sinult eeldame, on professionaalne ning lugupidav suhtumine välja töötatud mudelitesse nende rakendamisel.

Ükski graafiline süsteem ei ole kunagi lõplikult valmis, kuna kõiki olukordi ei oska mitte keegi ette näha.

Kindlasti jõuad ka Sina varem või hiljem olukorrani, kus siit lehelt mõne situatsiooni lahendamiseks ühest vastust saada ei ole võimalik. Sellisel juhul on alati hea mõte küsida nõu R-kioski turundusosakonnast. Pole lahendamatuid olukordi.
Mõistlik dialoog ja olemasolevate tööriistade sisuline analüüs viib alati parima tulemuseni.

Soovime Sulle jõudu
ja rõõmu R-kioski
kujundamisel üheks
Eesti edukamaks
jaemüügikeskkonnaks!

Värvid

R-Kioski müügikeskkonna põhivärvid

Kollane

PMS: 116 C / PMS uncoated: 108 U
#F5CD21
RGB: 245 / 205 / 33
CMYK: 0 / 20 / 100 / 0
RAL: 1021 “Rapsgelb”

Tumehall

PMS: 432 C / PMS uncoated: 433 U
#394049
RGB: 57 / 64 / 73
CMYK: 40 / 17 / 8 / 82
RAL: 7021 “Schwarzgrau”

r-kiosk müügikeskkonna põhivärvid

Helehall

PMS: 425 C / PMS uncoated: 425 U
#57585A
RGB: 87 / 88 / 90
CMYK: 16 / 10 / 10 / 75
 

Pruunmust

PMS: Black 4 C
#322A22
RGB: 50 / 42 / 34
CMYK: 5 / 30 / 32 / 90
RAL: 8022 “Schwarzbraun”

Värvid kommunikatsioonis

Aktsentvärvid

r-kiosk aktsentvärvid

Taustavärvid

r-kiosk taustavärvid

Fondid

R-Kioski korporatiivne kirjatüüp on Gilroy. Kasutatakse kahte raskust: ExtraBold ja Light. Pealkirjades tuleb alati kasutada läbiva suurtähega Gilroy ExtraBoldi. Kõikide muude tekstide jaoks on Gilroy Light. Gilroy on autoriõigusobjekt, mille kasutusõiguse saab osta veebiaadressilt https://www.myfonts.com/fonts/radomir-tinkov/gilroy/.

Kui mingil põhjusel pole Gilroy kirjatüüpi võimalik kasutada, siis asendusfondina võib kasutada Arial kirjatüüpi nii Regular kui Bold versioonis.

Siiski tuleb silmas pidada, et müügikeskkonnas ja reklaammaterjalidel asendusfonti ei kasutataks.

r-kiosk kirjastiilid

Graafika

Dekoratiivlogo

Dekoratiivlogo on inspireeritud neoon-tulikirjadest. Dekoratiivlogo ja selle tüpoloogiast inspireeritud ikoonid ning mustrid leiavad rakendamist nii akende, seinte kui autode kontekstis. Samuti on neoontorulaadne kollane joon laialdaselt kasutatav ka kommunikatsiooni osana – see tagab R-kioski brändi jaoks olulise kollase signaalvärvi kohalolu nii müügikeskkonnas kui ka väljaspool seda. Reaalsest neoontorust logo kasutatakse ka fassaadidel ja interjööris. Dekoratiivlogo võib kasutada nii täislogo kui märgina.



r-kiosk dekoratiivlogo

Ikoonid

Ikoonid on märgid, mis aitavad R-kioskit lahti mõtestada ilma sõnadeta. Seda nii üldiselt (näiteks fassaadid, mustrid pakkepaberil jne) kui ka funktsionaalselt (näiteks toodete maitsed või kohvisaare / pressiriiulite / tualettruumide tähistus). Ikoonid lähtuvad dekoratiivlogo tüpoloogiast, mis tähendab, et üheski ikoonis ei tohi esined suletud kontuuri. Siinkohal on toodud näitena 10 olulisemat ikooni ja nende tähendust, mida kasutatakse ka suuremate mustrite elementidena.

r-kiosk ikoonid

Ikoonide kasutamine

Puu ja südame motiivid, mida saab kasutada erinevate pindade dekoreerimiseks.

r-kiosk motiiv pinnal

Muster

Muster on mõeldud suuremate pindade lauskatmiseks.
Näiteks aknast paistva mööbli tagaseina katmiseks vms.

r-kioski muster Laadi alla graafika

Esindusgraafika

Esindusblankett

r-kiosk esindusblankett

Esindusblankett / tavablankett

r-kiosk esindusblankett ja tavablankett


Visiitkaardid

r-kiosk visiitkaardid



Ümbrikud

r-kiosk ümbrikud


Märkmeplokid

r-kiosk märkmeplokid


Kinke- ja pakkepaberid

r-kiosk kinke- ja pakkepaberid r-kiosk kinke- ja pakkepaberid


Komplimendikaardid

r-kiosk komplimendikaardid



Autod

r-kiosk komplimendikaardid



Pastapliiatsid


r-kiosk pastapliiatsid

Kommunikatsioon

Tootefotod

R-kioski kommunikatsioonimaterjalidel (pakkumised, reklaam-materjalid) peavad tooted alati olema pildistatud kas pealt või täpselt küljelt. Suvalise nurga alt toote kuvamine ei ole lubatud. Pudelite, purkide ja ka hot dogide puhul, tuleb toote alumine ots välja kadreerida.

r-kiosk toodete esitusviis r-kiosk toodete esitusviis

Hinnamull

Pakkumise hinnainfo edastamiseks on logo märgist tuletatud nn hinnamull. Hinnamull osutab toote suunas ja soovitavalt pigem alla. Hinnamulli saab keerata 90° kaupa. Muud pöördenurgad pole lubatud.

r-kiosk hinnamullid

Hinnamulli ümber on alati kollane aktsentjoon. Hinnamulli ja aktsentjoone omavaheline suhe on kindlaks määratud. Hinna ja muude tekstide paiknemise ala hinnamulli sees on ette antud. Fontide suurus ei ole ette määratud, aga kogu info peab mahtuma maksimumala sisse.

r-kiosk hinnamullide aktsentjoon

Hinnamulli värviks on mõni aktsentvärvist ja peaks tonaalsuselt kokku sobima pakkumises domineeriva tootega.

r-kiosk hinnamullide värvilahendused

Hinnamullile võib juurde lisada ka laiendeid.

r-kiosk hinnamullide laiendid

Laiendi ülesanne on täpsustada pakkumist või juhtida pakkumise olemusele ekstra tähelepanu. Tegemist on üleskutse või olulise remargiga (Kombo; Uus maitse; Võta mitu! Uudis!). Laiendi teksti fondiks on läbivalt suurtähega Gilroy Bold. Laiendi teksti suurus ei ole määratud, kuid ei tohi olla hinnast suurem. Teksti värv on sama mis hinnamullil. Laiendi ala ei tohiks minna suuremaks kui on hinnamulli laius. Oluline, et laiendi kastis oleks teksti ümber igas suunas ühepalju ruumi.


Näiteid erinevatest hinnamullidest:

Animeeritud hinnamull

Digitaalsetel kandjatel võib hinnamulli kuvamine olla animeeritud.


Hinnamulli kuvamine kaaderhaaval

r-kiosk hinnamull kaaderhaaval

Tekstid

R-Kioski pealkirjad peavad olema lihtsad, lühidad ja selgesõnalised. Pealkirjade ja hindade kuvamise fondiks on läbiva suurtähega Gilroy Bold. Kõikide muude tekstide fondiks on Gilroy Light.

Taustavärvid

Pakkumiste taustavärvi võib valida kõikide taustavärvide hulgast. Ettekirjutusi värvikomplektide suhtes ei ole. Peamine, et taustavärvi tumeduse aste ja tonaalsus eksponeerib võimalikult hästi pakutavaid tooteid.

r-kiosk hinnamullide taustavärvid

Informatsiooni paigutus pakkumistel

R-Kioski kommunikatsiooni visuaalne olemus peab mõjuma värskelt, puhtalt ja põhjamaiselt.
Kõikide objektide vahel peab olema piisavalt õhku. Pinnad ei tohi olla informatsiooni täis kuhjatud ega mõjuda raskepäraselt.

r-kiosk informatsiooni paigutus pakkumistel

Pakkumiste näidised

Pilt hinnamulli ja pealkirja sees

Hinnamulli või suure pealkirja sees võib kuvada isuäratavat pilti või videot tootest või selle omadustest.

r-kiosk pilt hinnamulli ja pealkirja sees

R-kioski logo kommunikatsioonis

Müügikeskkonnas asuvatel kommunikatsioonimaterjalidel
R-Kioski logo kuvada ei ole vaja. Müügikeskkonna vahetus läheduses asuvatel pindadel kasutatakse ainult logomärki.
Kui pinnad asuvad müügikeskkonnast eemal, siis kasutatakse
R-Kioski täislogo. Logo on alati sama värvi kui hinnamull ja pealkiri.

r-kiosk logo kommunikatsioon

Müügipunktis sees R-Kioski logo
kasutada ei ole vaja.

Logomärgi kasutus müügipunkti
vahetus läheduses.

Täislogo kioskist eemal.

r-kiosk logo kommunikatsioon

Logo kaugus servast.

Jaegraafika

Eksterjöör

Fassaad

Kõik iseseisvad R-kioski luugikioskid, tankla-kioskid ja muud võimalikud stand-alone kioskitüübid on värvitud võimalusel pruunmustaks, mis annab kioskeile läbivalt ühtse väärika väljanägemise.

r-kiosk fassaadivärv

Pruunmust

RAL: 8022 “Schwarzbraun”

Logod fassaadidel

R-Kioski logo on fassaadil alati valge, tumedal taustal. Võimaluse korral on taustavärviks tumehall RAL 7021.

Logo suurus valguskastidel ja fassaadidel on jaotatud vastavalt müügikoha suurusele. Väiksemates müügikohtades on logo laius 1000 mm ja keskmistes müügikohtades 1400 mm. Tanklates on logo laius 2400 mm.

r-kiosk logo fassaadidel

Logo ristvalgusti

Iga R-kiosk on märgistatud vähemalt ühe neoontorudest kahepoolse logomärgi ristkastiga. Seda nii sise- kui välistingimustes. Lubatud on kasutada neoontoru lahenduses ka täislogo. Ühepoolsena, paigutatuna fassaadile domineeriva brändinguelemendina aknast õue paistma. Sellise lahenduse puhul ristkasti kasutamine pole kohustuslik.

r-kiosk logovalgusti r-kiosk logovalgusti

Klaasuksed ja aknad

Uksed

Sissepääsud on markeeritud R-kioski dekoratiivlogo ja lisainfo väljaga (lahendus sõltub ukse hõlmade laiusest ja arvust > vt jooniselt). Dekoratiivlogo suurus on 450 x 450 mm. Kollase joone jämedus 12 mm. Logo alumise serva kõrgus maapinnast 1250 mm. Kui ukse klaasingu laius on kitsam kui 60 mm, siis dekoratiivlogo uksel kasutada ei saa. Joonisel kujutatud helehall “R” tähistab graafika kaitstud ala (60 mm).

r-kiosk uste branding

Vaateaknad

R-kiosk on avatud ja kutsuv keskkond, mis tähendab, et aknad peavad olema maksimaalselt avatud nii, et väärikas särav sisu välja paistaks. Sõltuvalt akende tüübist ja suurusest on markeeringuks kaks põhimõttelist võimalust.

Akende tekstimuster

Nagu nimi ütleb, siis tekstimuster kommunikeerib R-kioski omadusi peamiselt tekstina ning moodustab koos ikoonidega tervikliku kujunduselemendi, mida saab kasutada akende kujundamisel nii ühe- kui mitmerealiste plokkidena. Tekstimustrit ei tohi olla meelevaldselt tükeldada või kasutatud fragmentaalselt. Kõik 6 lubadust peavad mahtuma vähemalt lubatud minimaalses suuruses ühele klaasile. Plokkide kordus ühe klaasi kontekstis lubatud ei ole. Tekstimuster ei sobi kasutamiseks kui kleebitavaid aknaid on kõrvuti rohkem kui kaks, kuna tekib visuaalselt koormav kordusefekt. Sellisel juhul tuleb kasutada teist mustri mudelit, milleks on ikoonimuster.

r-kiosk akende branding
r-kiosk akende branding

Akende ikoonimuster

Kui aken on kitsam kui 1600 mm ja kleebitav ala kõrgem kui 400 mm, tuleb akna brändimiseks kasutada ikoonimustrit. See koosneb kaheksast peamisest R-kioski tootegrupi ikoonist ja kordub laiusesse nii pikalt kui vaja. Ikoonimustrit tuleb kasutada ka siis, kui kleebitavaid aknaid on järjest kõrvuti kolm või enam. Ikoone lõigata ei ole lubatud ja akna servast äärmiste ikoonideni peab jääma piisavalt vaba ruumi (vt. skeem). Ikoonimuster võib olla ühe- või kaherealine.

r-kiosk ikooniriba r-kiosk ikooniriba akendel

Kollane brändijoon

Kollane brändijoon on R-kioski eksterjööri visuaalse identiteedi üks olulisemaid läbivaid elemente. Joon raamib mustreid ning moodustab loogilise jätkuna uksele või fassaadile dekoratiivlogo. Brändijoone paksus akendel on 12 mm.

r-kiosk kollane brändijoon

Kui aknapind on väga väärtuslik ja selle kinni kleepimine ei tule kõne alla, piisab ka kui akna alaosasse kleepida
kollane brändijoon.

Mustriga koos paikneb kollane brändijoon enamasti mustri all.
Kui aga klaasid algavad maapinna lähedalt ja muster paikneb klaaside alumises ääres,
on kollane brändijoon mustri kohal.

r-kiosk kollane brändijoon
Laadi alla klaasingugraafika



Fassaadide näited

r-kiosk fassaadide näited r-kiosk fassaadide näited


Tartus, Kvartali keskuses

r-kiosk fassaadide näited r-kiosk fassaadide näited


Tallinnas, Kaubamaja tn

r-kiosk fassaadide näited r-kiosk fassaadide näited


Tartus, Küüni tn

r-kiosk fassaadide näited r-kiosk fassaadide näited


Tallinnas, Kadaka tankla

r-kiosk fassaadide näited


Tallinnas, Nunne tn

r-kiosk fassaadide näited


Kaubanduskeskus

r-kiosk fassaadide näited


Võimalikud variandid

Interjöör

Fookuspunktide märgistus

Olulisemad punktid interjööris (näiteks: kohvisaar, salatibaar
või / ja ajakirjanduslett) on tähistatud spetsiaalsete laest rippuvate markeritega (kahepoolsed, neoontoru lahendus, akrüülkate).

r-kiosk fookuspunktide tähised

Puukastid

Hooajaliste kaupade ja eriväljapanekute tarvis ette nähtud saare puidust kastid on bränditud ühelt poolt R-kioski logomärgiga (värv, hall).

r-kiosk puukastid

Karniisid

Kioski seinariiulite kohale jäävad karniisid on vormistatud (tüüpiliselt) värvitud laineplekiga, millele terve perimeetri ulatuses kantakse ühte või kahte kohta R-kioski logomärk või terviklogo (hall teip ja/või neoontoru). Graafika paigutamisel tuleb silmas pidada, et see mõjuks ülemõõdulise supergraafikana, kuid ei oleks loetamatu.

r-kiosk puukastid

Interjööride näited

r-kiosk interjööride näited r-kiosk interjööride näited r-kiosk interjööride näited r-kiosk interjööride näited r-kiosk interjööride näited Laadi alla interjööri materjalid