R-kiosk loobub puurikanade munade kasutamisest

R-kioski omanik koos oma emaettevõtte Reitan Grupi teiste riikide esindustega on võtnud vastu otsuse loobuda puurikanade munade kasutamisest oma kaubamärki kandvates toodetes aastaks 2025. Üleminek toimub järk-järgult, et tagada R-kioskis müüdava toidu valmistamiseks piisavad kogused ja säilitada toodete tänane hinnatase.  

 

„R-kiosk kasutab oma kaubamärgi toodetes võimalikult palju kohalikku toorainet ning meie soov on, et aastal 2025 kasutatavate vabakanade munad oleks kõik pärit Eestist,“ ütleb R-kioski tegevjuht Tiia Ilves. “Loodame, et meie otsus annab vabakanade pidamisele Eestis ja mujal Baltikumis ja Põhjamaades sisse suurema hoo.”

 

TTÜ emeriitprofessori Raivo Vokki sõnul näitavad ka erinevad teadusuuringud, et vabapidamisel olevate kanade munad sisaldavad rohkem antioksüdante luteiini ja zeaksantiini, millest annab tunnistust ka oranžikam munakollase värv. Erinevate uuringute põhjal tuuakse välja ka kõrgem rasvlahustuvate vitamiinide kogus.

 

R-kiosk on viimastel aastatel märkimisväärselt suurendanud värske ja kvaliteetse toidu osakaalu oma sortimendis. Valikusse on lisandunud näiteks tippkokk Joel Ostratiga koostöös valminud eined, snäkid ja hommikusöögid ning Margit Härma loodud salatid. Ettevõtte põhimõte on kasutada toodete väljatöötamisel Eesti parimaid kokki ja kohalikku kvaliteetset toorainet.

 

AS R-Kiosk Estonia kuulub Norra pereettevõttele Reitan Convenience AS, mis on Euroopas üks suurimaid jaekaubandusorganisatsioone, mille põhifookus on mugavuskaubandusel. Reitan Convenience opereerib Põhjamaades ja Baltikumis kaubamärke 7-Eleven, Narvesen, Pressbyran, R-kiosk ja Lietuvos Spauda. 2017. aastal kuulub gruppi ligi 2600 kauplust. R-Kioskil on Eestis 94 müügipunkti ning ettevõte annab tööd 350 inimesele.

Liitu uudis­kirjaga