visuaalne identiteet
Miks on R-Kiosk olemas?
Meil on midagi, mis meid teistest eristab. R-Kiosk hoolib rohkem. Sellel on loogiline põhjus – me oleme osa pereettevõttest, Reitan Grupist ning pered ikka hoolivad, muretsevad ja mõtlevad rohkem üksteise heaolule kui inimesed, kes perekonda ei kuulu.
Sellest tuleb ka meie üldine lubadus – me hoolime.
Millest me siis hoolime?
R-Kiosk hoolib kiirustava linnainimese ajast. Meie ettenägelikkus tekitab inimestele aega juurde. Kõik vajaliku saab ühest kohast. Ausast kõhutäiest kuni esmatarbekaupadeni.
Kuna me tahame inimesele aega kinkida, on meie kommunikatsioon selge, lihtne ja elegantne.
Me
ei liialda ega eputa. Kliendil on meiega mõnus ja teab, et ükskõik, mille järgi ta R-Kioskisse
tuli – teda oodati juba ammu. Me oleme tema jaoks valmis, sest me hoolime.
Selgus ja lihtsus on osa hoolimisest
R-Kioski visuaalse identiteedi reeglid ei ole keerulised – tegemist on käepäraste tööriistadega. Nende abil on võimalik kujundada olemuselt ja muljelt sarnaseid keskkondi ning jätkusuutlikku kommunikatsiooni – ükskõik, millise kampaania või R-Kioskiga on tegemist.
Ükski graafiline süsteem ei ole kunagi lõplikult valmis, kuna kõiki olukordi ei oska mitte keegi ette näha. Kui jõuad ühel hetkel küsimuseni, millele siit lehelt ühest vastust ei leia, küsi nõu R-Kioski turundusosakonnalt. Pole lahendamatuid olukordi. Mõistlik dialoog ja olemasolevate tööriistade sisuline analüüs viib alati parima tulemuseni.
Hoolime koos!
Logo
R-Kioski logo koosneb märgist ja kirjast. Logo on ühelt poolt R-Kioski identiteedi järjepidevuse kandja, kuid teisalt on tegemist kommunikatsiooniplatvormi minivalemiga. Lihtsus, selgus; pilt ja kiri; avatud platvorm mitmeotstarbeliseks kasutamiseks - see iseloomustab üheaegselt nii R-Kioski logo kui tervet R-Kioski identiteedi süsteemi.
Logo korporatiivkasutus
Logo kasutus kommunikatsioonis
Logomärk
R-Kioski logomärk on R-Kioski signatuur – brändi essents ja majakas. Seda kasutatakse nii fassaadidel kui kommunikatsioonis, mis teeb temast brändi kõige väärtuslikuma ja unikaalsema osa. Tänu tema olulisusele on teda lubatud kasutada vajadusest lähtuvalt mõlemapidiselt.
Logode kaitstud ala
Kaitstud ala on logo ümbritsev minimaalne vaba pind, mille sisse ei tohi paigutada ühtegi teist graafilist elementi. Logo kaitsud ala kõigis neljas küljes on 1/2 R tähe kõrgusest.
Logode minimaalne lubatud suurus
R-Kioski logo minimaalse lubatud kasutussuuruse määrab logomärgi suurus. Logomärgi laius ega kõrgus ei tohi olla väiksem kui 4 mm.
Värvid
R-Kioski korporatiivsed põhivärvid
Kollane
PMS: 116 C / PMS uncoated: 108 U
#F5CD21
RGB: 245 / 205 / 33
CMYK:
0 / 20 / 100 / 0
RAL: 1021 “Rapsgelb”
Helehall
PMS: 421
#B5B6B3
RGB: 181 / 182 / 179
CMYK: 13 / 9 / 11
/ 26
kile Avery 545 EM "Dove Gray”
Hall
PMS: 425 C / PMS uncoated: 425 U
#57585A
RGB: 87 / 88 / 90
CMYK:
16 / 10 / 10 / 75
Sinine
PMS: 300
#196FB7
RGB: 0 / 122 / 194
CMYK: 100 / 43 / 0 /
0
Valguskasti kile SC 2330-84
Värvid kommunikatsioonis
Aktsentvärvid
Taustavärvid
Fondid
R-Kioski korporatiivne kirjatüüp on Poppins. Kasutatakse kolme raskust: Bold, Medium ja
Light. Pealkirjades tuleb alati kasutada läbiva suurtähega Poppins Boldi. Kõikide
muude tekstide jaoks on Poppins Medium või Poppins Light. Poppinsi saad allalaadida siit https://fonts.google.com/specimen/Poppins.
Kui
mingil põhjusel pole Poppins kirjatüüpi võimalik kasutada, siis asendusfondina võib
kasutada Arial kirjatüüpi nii Regular kui Bold versioonis.
Siiski tuleb silmas
pidada, et müügikeskkonnas ja reklaammaterjalidel asendusfonti ei kasutataks.
Graafika
Dekoratiivlogo
Dekoratiivlogo on inspireeritud neoon-tulikirjadest. Dekoratiivlogo ja selle tüpoloogiast inspireeritud ikoonid ning mustrid leiavad rakendamist nii akende, seinte kui autode kontekstis. Samuti on neoontorulaadne kollane joon laialdaselt kasutatav ka kommunikatsiooni osana – see tagab R-Kioski brändi jaoks olulise kollase signaalvärvi kohalolu nii müügikeskkonnas kui ka väljaspool seda. Reaalsest neoontorust logo kasutatakse ka fassaadidel ja interjööris. Dekoratiivlogo võib kasutada nii täislogo kui märgina.
Ikoonid
Ikoonid on märgid, mis aitavad R-Kioskit lahti mõtestada ilma sõnadeta. Seda nii üldiselt (näiteks fassaadid, mustrid pakkepaberil jne) kui ka funktsionaalselt (näiteks toodete maitsed või kohvisaare / pressiriiulite / tualettruumide tähistus). Ikoonid lähtuvad dekoratiivlogo tüpoloogiast, mis tähendab, et üheski ikoonis ei tohi esined suletud kontuuri. Siinkohal on toodud näitena 10 olulisemat ikooni ja nende tähendust, mida kasutatakse ka suuremate mustrite elementidena.
Ikoonide kasutamine
Puu ja südame motiivid, mida saab kasutada erinevate pindade dekoreerimiseks.
Muster
Muster on mõeldud suuremate pindade lauskatmiseks.
Näiteks aknast paistva mööbli
tagaseina katmiseks vms.
Esindusgraafika
Esindusblankett
Esindusblankett / tavablankett
Visiitkaardid
Ümbrikud
Märkmeplokid
Kinke- ja pakkepaberid
Komplimendikaardid
Pastapliiatsid
Kommunikatsioon
Tootefotod
R-Kioski kommunikatsioonimaterjalidel (pakkumised, reklaam-materjalid) peavad tooted alati olema pildistatud kas pealt või täpselt küljelt. Suvalise nurga alt toote kuvamine ei ole lubatud. Pudelite, purkide ja ka hot dogide puhul, tuleb toote alumine ots välja kadreerida.
Hinnamull
Pakkumise hinnainfo edastamiseks on logo märgist tuletatud nn hinnamull. Hinnamull osutab toote suunas ja soovitavalt pigem alla. Hinnamulli saab keerata 90° kaupa. Muud pöördenurgad pole lubatud.
Hinnamulli ümber on alati kollane aktsentjoon. Hinnamulli ja aktsentjoone omavaheline suhe on kindlaks määratud. Hinna ja muude tekstide paiknemise ala hinnamulli sees on ette antud. Fontide suurus ei ole ette määratud, aga kogu info peab mahtuma maksimumala sisse.
Hinnamulli värviks on mõni aktsentvärvist ja peaks tonaalsuselt kokku sobima pakkumises domineeriva tootega.
Hinnamullile võib juurde lisada ka laiendeid.
Laiendi ülesanne on täpsustada pakkumist või juhtida pakkumise olemusele ekstra tähelepanu. Tegemist on üleskutse või olulise remargiga (Kombo; Uus maitse; Võta mitu! Uudis!). Laiendi teksti fondiks on läbivalt suurtähega Gilroy Bold. Laiendi teksti suurus ei ole määratud, kuid ei tohi olla hinnast suurem. Teksti värv on sama mis hinnamullil. Laiendi ala ei tohiks minna suuremaks kui on hinnamulli laius. Oluline, et laiendi kastis oleks teksti ümber igas suunas ühepalju ruumi.
Näiteid erinevatest hinnamullidest:
Animeeritud hinnamull
Digitaalsetel kandjatel võib hinnamulli kuvamine olla animeeritud.
Hinnamulli kuvamine kaaderhaaval
Tekstid
R-Kioski pealkirjad on lihtsad, lühidad ja selgesõnalised.
Meie kampaaniasõnumid moodustuvad kahest osast. Esiteks anname teada, kuidas me sinu kui kiirustava inimese elu paremaks teeme. Ja teiseks, küsi endalt pärast teksti kirjutamist, kas sellele saab lõppu lisada meie tuuma – “Sest me hoolime!”
Pealkirjade ja hindade kuvamise fondiks on läbiva suurtähega Gilroy Bold. Kõikide muude tekstide fondiks on Gilroy Medium või Gilroy Light.
Taustavärvid
Pakkumiste taustavärvi võib valida kõikide taustavärvide hulgast. Ettekirjutusi värvikomplektide suhtes ei ole. Peamine, et taustavärvi tumeduse aste ja tonaalsus eksponeerib võimalikult hästi pakutavaid tooteid.
Informatsiooni paigutus pakkumistel
R-Kioski kommunikatsiooni visuaalne olemus peab mõjuma värskelt, puhtalt ja põhjamaiselt.
Kõikide
objektide vahel peab olema piisavalt õhku. Pinnad ei tohi olla informatsiooni täis kuhjatud
ega mõjuda raskepäraselt.
Pakkumiste näidised
Pilt hinnamulli ja pealkirja sees
Hinnamulli või suure pealkirja sees võib kuvada isuäratavat pilti või videot tootest või selle omadustest.
R-Kioski logo kommunikatsioonis
Müügikeskkonnas asuvatel kommunikatsioonimaterjalidel
R-Kioski logo kuvada ei ole vaja.
Müügikeskkonna vahetus läheduses asuvatel pindadel kasutatakse ainult logomärki.
Kui
pinnad asuvad müügikeskkonnast eemal, siis kasutatakse
R-Kioski täislogo. Logo on alati
sama värvi kui hinnamull ja pealkiri.
Müügipunktis sees R-Kioski logo
kasutada ei ole vaja.
Logomärgi kasutus müügipunkti
vahetus läheduses.
Täislogo kioskist eemal.
Logo kaugus servast.
Inimese kasutamine kommunikatsioonis
Inimesi kasutame väljalõigatuna, ühevärvilisel taustal.
Taustavärvidena on kasutusel samad toonid nagu teistes kommunikatsioonimaterjalides.
Inimene (või fragment inimesest) võib olla kuni 1/2 kogupinnast. Nii jääb ruumi ka tekstile ja õhule/vabale ruumile.
Jaegraafika
Eksterjöör
Fassaad
Kõik iseseisvad R-Kioski luugikioskid, tankla-kioskid ja muud võimalikud stand-alone kioskitüübid on värvitud võimalusel pruunmustaks, mis annab kioskeile läbivalt ühtse väärika väljanägemise.
Pruunmust
RAL: 8022 “Schwarzbraun”
Logod fassaadidel
R-Kioski logo on fassaadil alati sinine, tumedal taustal. Võimaluse korral on taustavärviks tumehall RAL 7021.
Logo suurus valguskastidel ja fassaadidel on jaotatud vastavalt müügikoha suurusele. Väiksemates müügikohtades on logo laius 1000 mm ja keskmistes müügikohtades 1400 mm. Tanklates on logo laius 2400 mm.
Logo ristvalgusti
Iga R-Kiosk on märgistatud vähemalt ühe neoontorudest kahepoolse logomärgi ristkastiga. Seda nii sise- kui välistingimustes. Lubatud on kasutada neoontoru lahenduses ka täislogo. Ühepoolsena, paigutatuna fassaadile domineeriva brändinguelemendina aknast õue paistma. Sellise lahenduse puhul ristkasti kasutamine pole kohustuslik.
Klaasuksed ja aknad
Uksed
Sissepääsud on markeeritud R-Kioski dekoratiivlogo ja lisainfo väljaga (lahendus sõltub ukse hõlmade laiusest ja arvust > vt jooniselt). Dekoratiivlogo suurus on 450 x 450 mm. Kollase joone jämedus 12 mm. Logo alumise serva kõrgus maapinnast 1250 mm. Kui ukse klaasingu laius on kitsam kui 60 mm, siis dekoratiivlogo uksel kasutada ei saa. Joonisel kujutatud helehall “R” tähistab graafika kaitstud ala (60 mm).
Vaateaknad
R-Kiosk on avatud ja kutsuv keskkond, mis tähendab, et aknad peavad olema maksimaalselt avatud nii, et väärikas särav sisu välja paistaks.
Akende ikoonimuster
Kui aken on kitsam kui 1600 mm ja kleebitav ala kõrgem kui 400 mm, tuleb akna brändimiseks kasutada ikoonimustrit. See koosneb kaheksast peamisest R-Kioski tootegrupi ikoonist ja kordub laiusesse nii pikalt kui vaja. Ikoonimustrit tuleb kasutada ka siis, kui kleebitavaid aknaid on järjest kõrvuti kolm või enam. Ikoone lõigata ei ole lubatud ja akna servast äärmiste ikoonideni peab jääma piisavalt vaba ruumi (vt. skeem). Ikoonimuster võib olla ühe- või kaherealine.
Kollane brändijoon
Kollane brändijoon on R-Kioski eksterjööri visuaalse identiteedi üks olulisemaid läbivaid elemente. Joon raamib mustreid ning moodustab loogilise jätkuna uksele või fassaadile dekoratiivlogo. Brändijoone paksus akendel on 12 mm.
Kui aknapind on väga väärtuslik ja selle kinni kleepimine ei tule kõne alla, piisab ka
kui akna alaosasse kleepida
kollane brändijoon.
Mustriga koos paikneb kollane brändijoon enamasti mustri all.
Kui aga klaasid
algavad maapinna lähedalt ja muster paikneb klaaside alumises ääres,
on kollane
brändijoon mustri kohal.
Ikoonid ustel
Teenustoodete kommunikeerimiseks kasutame mullikujulisi erivärvilisi kleebiseid. Värvid valida R-Kioski aktsentvärvidest.
Fassaadide näited
Interjöör
Kassatsoon
Kassatsoon on üks R-Kioski olulisimatest fookuspunktidest. See koosneb letist ja
tagaseina tsoonist. Kassatsooni tähtsaim osa on perenaine, kes nõustab ja abistab
klienti – mis iganes ka tema soov ei oleks. Oluliseks lisa-abiks ostlemisel on
infomaterjalid. Kassatsoon on kõige infotihedam ala terves R-Kioski interjööris. Siin
on palju pakkumisi, grill, kassaekraanid ja muud infot. Väga oluline on hoida kogu see
potentsiaalne infomüra selge ja lihtsana, et oluline püsiks olulisena ja perenaine ei
kaoks info taha.
Tagaseina tsooni kohal on ekraanid, millel saab kuvada erinevaid pakkumisi, aga
vajadusel ka statsionaarse kaadrina grillmenüüd. Kui grillmenüü leiab statsionaarset
kajastamist ühest ekraanidel, pole vaja seda dubleerida letil, hot-dogi grillil.
Tagaseina karniisil on tulikirjas R-Kioski joonlogo märk, mis alt ja ülalt maha
kadreeritud. Kõrgema karniisi puhul pole maha kadreerimine vajalik.
Leti küljes on riiulid impulsskauba jaoks ja võimalusel üks suurem ekraan käimasolevate kampaaniate ning muude teadaannete jaks. Nii riiuli väljapanekute kui ekraanil toimuva kommunikatsiooni puhul tuleb silmas pidada liigse kirjususe / paljususe vältimist. Vastasel juhul võime külastajat kutsumise asemel hoopis eemale peletada. Fookuses olevate toodete rõhutamiseks on kollased fookusraamid, mida võib kasutada koos pakkumis-wobbleriga või ilma. Erilahendusena võib fookusraami sisse panna ka suurema pakkumisdispaly, mis sulgeb küll vaate raami taga olevale riiulile, kuid on juba kaugelt märgatav ning võimaldab seetõttu teha tugevamat kategooriapakkumist.
Kassatsooni variatsioonid
Kohvisaar
Kohvisaar on teine oluline fookus R-Kioski interjööris. R-Kiosk on tuntud oma hea kohvi poolest. Kohvisaarel on ka valgustatud saiakeste riiulid. Igal juhul ei tohi kommunikatsioon katta vaadet saiakestele või tõmmata tähelepanu kohvilt eemale. Seetõttu on eraani / plakati ala ette nähtud kohvisaare küljele ning kohvi menüü kinnitub staatiliselt kohvimasina külge, kust see on kenasti loetav juba kohvisaarele lähenedes.
Kohvisaar on üks nendest punktidest ruumis, mida tähistatakse võimalusel kahepoolse valgustorudega vormistatud markeriga.
Seinavitriinid
Tüüpilisemates R-Kioskites on seinavitriine mitmete meetrite kaupa. Seal on nii jahutamist vajavaid kui toatemperatuuril säilivaid tooteid väga mitmetest kategooriatest. Kommunikatsiooni tegemise vajadus seinavitriinides on kõrge, kuna tooteid on palju ja üheaegselt on mitmeid pakkumisi. Vitriinide puhul kasutatakse riiulitel pakkumis-wobblereid ja kollaseid fookusraame. Erilahendusena on võimalik kasutada ka suurt kollast fookusraami, mille foonile saab koguda selektsiooni kaupadest, mis on eriliselt populaarsed või mida soovitakse esile tuua.
Teine erilahendus on puidust põrandakarp, kuhu saab mingit konkreetset toodet või valikut panna suurema koguse. Kuna põrandakarp on seinavitriini ees, siis selle sees olev pakkumine on kindlasti prominentselt märgatav.R-Kioskites, kus on kasutusel suur fookusraam, on soovitav karniisil piirduda vaid logomärgiga.
Gondlid
Gondlid koosnevad kahest või kolmest riiulimoodulist, mille peale on kinnitatud omakorda ühest või kahest osast koosnev kaheltpoolt vaadeldav kommunikatsiooniraam. Parimate pakkumiste rõhutamiseks on ette nähtud riiulite ette kinnitatud kollased fookusraamid.
Gondli fookusotsa küljel asetsevad riiulid on ümbritsetud kollase fookusraamiga.
Fookuspunktide märgistus
Olulisemad punktid interjööris (näiteks: kohvisaar, salatibaar
või / ja
ajakirjanduslett) on tähistatud spetsiaalsete laest rippuvate markeritega (kahepoolsed,
neoontoru lahendus, akrüülkate).
Puukastid
Hooajalistele või muidu tähelepanu nõudvate pakkumiste jaoks on ette nähtud rustikaalsed saarepuust kastid.
Karniisid
Kioski seinariiulite kohale jäävad karniisid on vormistatud (tüüpiliselt) värvitud
laineplekiga, millele terve perimeetri ulatuses kantakse ühte või kahte kohta R-Kioski
logomärk või terviklogo (hall teip ja/või neoontoru).
Graafika paigutamisel
tuleb silmas pidada, et see mõjuks ülemõõdulise supergraafikana, kuid ei oleks
loetamatu.