Võtsime juuni lõpuga kokku 2022. aasta majandustulemused. Käive 37,4 miljonit eurot on aasta varasemaga võrreldes ligi kolmandiku võrra suurem. Ukrainas alanud sõja tulemusel võimendunud sisendhindade tõusu ja energiakriisi mõjul lõpetasime aga aasta 3,3 miljoni euro suuruse kahjumiga. Ettevõtte eesmärk on kolme aastaga jõuda R-Kioski mugavuspoodide ja Caffeine’i kohvikutega kasumisse.
Eelmise aasta müügitulust 34,5 miljonit eurot teeniti toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügist. Ajalehtede ja kirjatarvete jaemüük moodustas kogukäibest 1,5 miljonit eurot. Ülejäänud käive tulenes vahendusteenusest ning muude kaupade müügist.
Majandustulemusi mõjutas enim Venemaa sõjategevuse algus Ukrainas. Selle tulemusel tõusid märgatavalt sisendhinnad ja süvenes energiakriis. Eestit tabas ka erakordselt suur hinnakasv, samuti jättis majandustulemustele jälje teenindusvaldkonnas jätkuv tööjõukriis.
R-Kioski ja Caffeine’i jaoks on viimase aasta kaks peamist märksõna kasumlikkuse ja kestlikkuse saavutamine. Eesmärk on jõuda kolme järgneva aasta äritegevusega plussi. Seda sihti hoides sulgesime aasta jooksul püsivalt kahjumlikke müügikohti ning liikusime asukohtadesse, kus klient meid kõige rohkem vajab.
Samuti on Reitan kogu grupiga teel kliimaneutraalse mugavuskaubanduse suunas, mis tähendab inimeste tervist ja planeedi heaolu arvestades märkimisväärse summa investeerimist ning tegevuste ümberstruktureerimist. Möödunud aastal kompenseeris meie grupp äritegevuse otsese keskkonnamõju – suunasime täiendavaid vahendeid süsiniku jalajälje vähendamiseks. Järgnevatel aastatel arvestame lisaks oma tegevusele ka kogu tarneahelat. See tähendab tema sõnul lähiaastatel äritegevuse sisulist ümberkorraldamist. Ettevõtted peavad ja saavad seda muutust vedada ning sama soovime ka oma tegevusharus teha.
Aastaga kasvas Reitan Convenience Estonia ärisid külastanud klientide arv enam kui viiendiku võrra. Ilvese sõnul on selle taga järjepidev töö toidusortimendi muutmisega – toiduvalikut kujundatakse ümber nii inimeste tervist kui ka planeedi heaolu arvestades. Maailm meie ümber muutub kiiresti, mis tähendab, et arengutega tuleb mitte ainult kaasas käia, vaid neist ees püsida. Mugavuskaubanduses tähendab see näiteks rohkem kodumaist ja kvaliteetset toorainet ning üha enam taimseid ja eristuvaid valikuid.
Eelmisel aastal andis Reitan Convenience Estonia tööd keskmiselt 301 inimesele. Eestis tegutses 2022. aasta lõpu seisuga 11 Caffeine’i kohvikut ning 90 R-Kioski mugavuskauplust, neist 14 frantsiisipidajate käe all.