Privaatsusteave ja tingimused

Tere! Jõudsid meie privaatsusteabe ja tingimuste lehele. Eespool on privaatsuse ja andmete käsitlemisega seotud info ning erinevate teenuste kasutustingimused leiad altpoolt.

 

Privaatsusteave

I. Sissejuhatus

1.1. AS R-Kiosk Estonia (edaspidi R-Kiosk) igapäevaseks majandustegevuseks on erinevate kaubamärkide (R-Kiosk, Caffeine jne) kaudu mugavuskaupluste ja kohvikute pidamine ning sellise võimaluse pakkumine teistele ettevõtjatele. Sortimendis on enamjaolt toidukaubad, tervislikud kiirtoidud, joogid, maiustused, esmatarbekaubad ja teenused. Igapäevases majandustegevuses töötleb R-Kiosk isikuandmeid erinevate kaupade ja teenuste müümise ning vahendamise eesmärgil. Oma tegevuses juhindub R-Kiosk isikuandmete kaitse üldmäärusest (ÜM) isikuandmete kaitse seadusest (IKS) R-Kiosk`i  enda Andmekaitsealasest Strateegiast ning muudest andmekaitsealastest kehtestatud normatiividest. Käesolev privaatsusteave (edaspidi Privaatsusteave) on adresseeritud peamiselt ÜM ja IKS regulatsioonis sätestatud andmesubjektile ehk füüsilistele isikutele, kelle isikuandmeid töödeldakse.

1.2. R-Kiosk mõistab, et andmesubjektid on teadlikud ja hoolivad oma isikuandmete töötlemisest ja kinnitab andmete töötlemiseks üles seatud reeglite täitmisse suhtutakse täie tõsidusega. Privaatsusteave kirjeldab R-Kiosk poolt kasutatavaid põhimõtteid ja praktikat, mis puudutab tervet isikuandmete töötlemise ahelat alates kogumisest, kasutamisest kuni kustutamiseni seades fookusesse isikuandmete kaitse. Isikuandmete kaitse on pidev vastutus, mistõttu aeg-ajalt vaatab R-Kiosk Privaatsusteave reeglistiku üle, kontrollib selle vastavust kehtestatud nõuetele ning vajadusel uuendab selle sisu.

II. Andmekaitsespetsialist (AKS)

2.1. AS R-Kiosk Estonia, registrikood: 10406134, asukohaga Lõõtsa 1a, 11415, Tallinn, Eesti, andmekaitsealaste nõuete täitmiseks on määratud andmekaitsespetsialistiks järgmine isik:

Maria Uueküla, kelle töö tegemise asukoht on Harju maakond, Lõõtsa 1a, 11415, Tallinn, Eesti. E-post: andmekaitse@rkiosk.ee

III. Andmete kogumine 

3.1. R-Kiosk kogub isikuandmeid peamiselt oma füüsilisest isikust klientidelt. Need on reeglina andmed, millised on vajalikud kliendi enda poolt valitud kauba ja teenuse müümiseks või osutamiseks ja varieeruvad kauba või teenuse müüginõuetest johtuvalt. Tavapäraselt kauba või teenuse müümisel isikuandmeid ei töödelda v.a. alkoholi ja tubakatoodete, samuti loto- ja õnnemängupiletite müümine või mõne muu vanusepiiranguga seotud kauba või teenuse müümine, mille käigus toimub kliendi tuvastamine pilti kandva isikut tõendava dokumendi alusel, vanuse või muude andmete kontroll. Üldjuhul piirdub selline isikuandmete töötlemine andmete lugemisega ja kontrollimisega, R-Kiosk ei kogu, salvesta ega töötle andmeid muul viisil, kui käesolevas Privaatsusteabes on kirjeldatud. Eeltoodud müügitehingute käigus ei koguta ka kliendi kontaktandmeid nagu e-posti aadress, telefoninumber ja elukoha aadress. Isikuandmeid kasutatakse selleks, et täita kliendiga sõlmitud või vahendatavat lepingut, müüa kliendile tema poolt soovitud kaupa või vahendada kliendile tema poolt soovitud teenust. R-Kiosk ei müü ega jaga isikuandmeid kolmandate isikutega v.a. nendega, kellega neid tuleb jagada seaduse alusel või kliendiga sõlmitud lepingu täitmiseks.

3.1.1. Õnnemängupiletite müügi käigus isikuandmete töötlemine (Eesti Loto)

Õnnemängupiletite müümisel nagu Eesti Loto pileteid, võtab R-Kiosk kliendi isikut tõendava dokumendi enda kätte ja registreerib selle Eesti Lotole kuuluvas lototerminalis. Toimingud on vajalikud seadusest tulenevate nõuete täitmiseks (sh alla 16 aastastele isikutele ei ole lubatud õnnemängupiletite müük) ning õnnemängu korraldajale teenuse osutamiseks. R-Kiosk edastab nõutud isikuandmed otse Eesti Lotole ja ei salvesta ega töötle isikuandmeid mistahes muul viisil. R-Kiosk on sõlminud Eesti Lotoga lepingu, millises on R-Kiosk ja Eesti Loto omavahel ära piiritlenud kummagi osapoole õigused ja kohustused isikuandmete töötlemisel, milline tagab isikuandmete töötlemise vastavuse ÜMga. Eesti Loto on kõnealuses suhtes vastutavaks ning R-Kiosk volitatud töötlejaks ÜM mõistes.

3.1.2. Transpordipiletite müügi käigus isikuandmete töötlemine (Ridango)

Transpordipiletite müümisel ja tühistamisel võtab R-Kiosk kliendi isikut tõendava dokumendi enda kätte ja registreerib selle Ridango’le kuuluvas transpordipiletite müügiprogrammis. Toimingud on vajalikud õigusaktidest ja Ridango lepingust tulenevate nõuete täitmiseks ning Ridangole teenuse osutamiseks. R-Kiosk edastab nõutud isikuandmed otse Ridango süsteemi, kus toimub isikuandmete kontroll ja pileti väljastamine. R-Kiosk ei salvesta ega töötle isikuandmeid mistahes muul viisil. R-Kiosk on sõlminud Ridango`ga lepingu, millises on R-Kiosk ja Ridango omavahel ära piiritlenud kummagi osapoole õigused ja kohustused isikuandmete töötlemisel, milline tagab isikuandmete töötlemise vastavuse ÜMga. Ridango on kõnealuses suhtes vastutavaks ning R-Kiosk volitatud töötlejaks ÜM mõistes.

3.1.3. Alkoholi-, tubakatoodete, pornograafilise sisuga ja vägivalda või julmust propageerivate toodete müügi käigus isikuandmete töötlemine

Alkoholi-, tubakatoodete, pornograafilise sisuga ja vägivalda või julmust propageerivate toodete müümisel on R-Kiosk kohustuseks tagada, et neid tooteid ei müüdaks alla 18 aasta vanustele isikutele. Kontrollimistoimingud on vajalikud seadusest tulenevate nõuete ja vanusepiirangu nõude täitmiseks. Viimati nimetatud nõuete täitmiseks on R-Kioskil õigus küsida kliendilt isikut tõendavat dokumenti. R-Kiosk poolne andmetöötlus piirneb käesolevas punktis toodud ulatuses vaid isikuandmete lugemisega isiku ja tema vanuse tuvastamiseks, muul viisil esitatud isikut tõendavast dokumendist saadud isikuandmeid ei töödelda sh ei koguta ega salvestata.

3.1.4. Klienditoe telefonile helistamisel isikuandmete töötlemine

Klienditoe telefonile helistamisel on R-Kioskil õigus kõned salvestada. Sellest teavitatakse helistajaid alati enne kõne algust. Kuna R-Kiosk on üks suhtluse osapooli on R-Kioskil õigus kasutada ja salvestada eesmärgipäraselt (näiteks tehingu tegemise tõendamiseks, meie klienditeeninduse parendamiseks jms) telefonivestluse käigus avaldatud andmeid. Sama kehtib ka olukorras, kus suhtluse algatajaks kliendiga on R-Kiosk. Kui on vajalik helistaja isiku tuvastamine, siis küsitakse helistajalt isikutuvastuseks vaid minimaalselt vajalik kogus isikuandmeid. Kõnesalvesalvestusi säilitatakse kuni 60 päeva, peale seda need kustutatakse.

3.1.5. Videosalvestamine kauplustes ja kontoris

Kauplustes, kohvikutes ja R-Kiosk kontoris toimub videosalvestamine ilma heli salvestamise funktsioonita, mille eesmärgiks on: töötajate, kaupluse ja kohviku pidajate ja külastajate kaitsmine, R-Kiosk vara kaitsmine, varguste ja vandalismi ning muude kuritegelike rünnete ennetamine, selliste juhtumite uurimine, riskide maandamine ning samuti tehingute toimumise, isikut tõendavate dokumentide kontrollimise tõendamiseks, vastavale ametkonnale (nt toidu- ja veterinaaramet, keskkonnainspektsioon, tööinspektsioon)  õigusaktides kehtestatud normide nõuetekohast täitmise tõendamiseks ning lepingupartneritele nendega sõlmitud lepingute kohase kauba käitlemise tõendamiseks (s.h. kauba väljapaneku asukoht, silmapaistvus, käitlemine jne)  Isikuid teavitatakse sellisest tegevusest vastava teatega. Salvestistega kogutud andmeid töötleb R-Kiosk ja salvestistele on ligipääs üksnes nendel isikutel, kelle tööülesannete täitmiseks see on vajalik. Salvestisi säilitatakse kuni 60 päeva. Salvestiste paigutus ja seadistus on selline, et sellelt ei ole näha ei Eesti Loto, Ridango ega muu tehingu tarbeks esitatava isikut tõendava dokumendist nähtuvaid isikuandmeid.

3.2. R-Kioski internetikeskkond www.rkiosk.eewww.kiosk.eewww.caffeine.ee nagu ka paljud teised samalaadsed keskkonnad koguvad teatavat infot automaatselt ja salvestavad selle logifailides. See info võib sisaldada IP aadressi, regiooni või üldist asukohta, kus arvuti või seade internetiühenduses on, kasutatava brauseri tüüpi, operatsioonisüsteemi ja muud kasutusega seotud infot s.h. lehekülgede külastamise ajalugu. R-Kiosk kasutab seda infot selleks, et muuta oma internetikeskkonda paremaks, lihtsamaks ning kasutajasõbralikumaks. Samuti võib kasutada kliendi IP aadressi, et diagnoosida probleeme R-Kiosk serveris ja veebilehe administreerimiseks, trendide analüüsimiseks, lehe külastajate tegevuse jälgimiseks lehel, samuti, et koguda ulatuslikumalt demograafilist informatsiooni, et paremini kindaks teha veebikeskkonna külaliste eelistusi. Internetikeskkond kasutab ka „küpsiste“ (cookies) süsteemi, millised ei jälgi veebikülastajate tegevust kolmandate osapoolte veebikeskkondades, ei teosta sihtmärgistatud reklaamindust nende kaudu ja seetõttu ei reageeri  Do Not Track (DNT) signaalile. Kliendil on võimalus „küpsiste“ kasutust reguleerida, lubades või keelates nende kasutuse.

3.3. R-Kiosk´i poolt loodud Lojaalsusprogrammiga liitumisel edastab liitujast füüsiline isik vastava nutiseadme rakenduse vahendusel oma isikuandmetest ees ja perenime, sünniaja, e-posti aadressi, ja telefoninumbri. Kuna lojaalsusprogramm võimaldab teostada rahalisi tehinguid, on ülalnimetatud isikuandmete maht see minimaalne vajalik, mis tuvastab tehingu teise poole ning vajadusel võimaldab tehingu täitmisega seonduvates küsimustes ühendusevõtu. Lisaks võimaldavad ülaltoodud isikuandmed vanusepiirangust kinni pidamist ning Lojaalsusprogrammi raames tehtavate pakkumiste suunamisel seadustes nõutud piirangute täitmist.

3.4. Lojaalsusprogrammi kasutamisel kasutatavad seaded, mida füüsilisest isikust lojaalsusprogrammiga liitunud andmesubjekt saab ise reguleerida, võimaldavad täiendavad isikuandmete kasutust.

3.4.1. Selliselt saab lojaalsusprogrammis oma asukoha kindlaks määraja seadet kasutades leida oma asukohale lähim  R-Kiosk, kus isikuandmeteks on isiku asukoht mingil kindlal ajahetkel. R-Kiosk ei töötle neid andmeid muudel eesmärkidel ega salvesta neid andmeid.

3.4.2. Selliselt saab lojaalsusprogrammis oma sõbrale tasuta kohvi seadet kasutades identifitseerida endaga sõprussuhtes olev isik, kus isikuandmeteks on kahe isiku omavaheline seotus. R-Kiosk ei töötle neid andmeid muudel eesmärkidel kui selle kasutaja poolt deklareeritud sõprussuhtega kaasnevate hüvede osutamine ja säilitamine. Vastavalt sõprussuhte muutumisele saab igal ajal sellise sõprussuhte ka annulleerida lojaalsusprogrammis.

3.4.3. Lojaalsusprogrammis kasutatava krediidiasutuse maksevahendi kasutusel edastatavad isikuandmeid ei töödelda rakenduses endas, vaid nende andmete töötlemine leiab aset vastavat teenust osutavas krediidiasutuses nende vastava makselahenduse alusel.

3.4.4. Lojaalsusprogrammis töödeldakse andmesubjektide isikuandmeid vastavate lühi- ja pikaajaliste soodustuste (kampaaniate, sihtpakkumiste jms)  kindlaksmääramise regulatsiooni raames ostuajalugu ning maksekäitumist. Olenevalt vastava soodustuse tingimuste sisust (kampaaniad, sihtpakkumised) töödeldakse andmeid ka andmesubjektide vanuse (et ära hoida sobimatud pakkumised alaealistele) osas.

3.4.5. Lojaalsusprogrammis töödeldakse andmesubjektide isikuandmeid statistilistel eesmärkidel, tegemaks kindlaks hooajaliste kaupade nomenklatuur, vajalik kogus ning aktiivsemad müügiperioodid, kaupade sihtgrupid vastavalt klientide eelistustele ning müügi andmed, tegemaks lühi- ja pikaajalisi müügiprognoose.

IV. Millal ja kuidas R-Kiosk isikuandmeid hoiab

4.1. Kliendi kohta kogutud andmeid (lihtsalt loetud ja mitte kogutud andmeid ei hoita ega säilitata), millised on saadud kliendi ostude kaudu, hoitakse R-Kioskis ajavahemiku, mil kehtib seaduses sätestatud nõuete esitamise aegumistähtaeg (tulenevalt Andmekatise Inspektsiooni praktikast „Seire kokkuvõte „Isikuandmete kaitse seaduse nõuete täitmine kiirlaenukontorites““ asub siin: https://www.aki.ee/sites/default/files/seired/Kiirlaenu seire kokkuvote.pdf) on selleks maksimaalselt 13 aastat),  misjärel isikuandmed kustutatakse. Andmeid hoitakse andmebaasis, millist administreerib R-Kioski lepingupartner, kes asub ÜM kaitselaga võrdsustatud riigis. R-Kiosk on sõlminud lepingupartneriga lepingu, millises on R-Kiosk vastutava isikuna  ja lepingu partner volitatud isikuna on omavahel ära piiritlenud kummagi osapoole õigused ja kohustused, milline tagab isikuandmete töötlemise vastavuse ÜMga.

V. Millal ja kuidas R-Kiosk kliendi isikuandmeid kasutab

5.1. Isikuandmeid kasutatakse kliendiga sõlmitud lepingu täitmiseks s.o. kauba müümiseks või  teenuse osutamiseks.

5.2. Isikuandmeid kasutatakse ka selleks, et uuendada oma internetikeskkonda ja kauba ning teenuste sortimenti vastavalt klientide eelistustele, huvidele, vajadustele ning, et õppida paremini tundma klientide soove ja eelistusi.

5.3. Kui klient on andnud nõusoleku uudiskirjade, spetsiaalsete reklaamide, otsepostituste, jms saamiseks meilt, saadame soovitud  infot. Sellisest e-kirjadest on võimalus edasiselt loobuda tehniliselt sama kergelt, kui oli nendega nõustumine.

5.4. Kliendi isikuandmeid jagatakse teenusepakkujatega, kelle teenus on vältimatu sõlmitud lepingute täitmiseks ja teenuste osutamiseks.

5.5. Samuti võime jagada kliendi isikuandmeid kui selline vajadus tuleneb kuritegude uurimisest, kohtunõuete täitmisest, elu ja tervist vahetult ohustava ohu vältimiseks või ära hoidmiseks, seoses müügi, ostu, ühinemise, reorganiseerimise, kliendiga seotud finantseerimise, likvideerimise, lõpetamise või sarnase ettevõttega seotud toiminguga. Sellistel puhkudel kinnitame, et võtame tarvitusele kõik vajalikud meetmed, et kliendi isikuandmed oleks piisavalt kaitstud.

5.6. Loosimistel ja muudel sarnastel ettevõtmistel osalemiseks vajaliku info kogumisel kasutatakse saadud isikuandmeid selleks, et võidu korral oleks võimalik kliendiga ühendust võtta. Kui auhinna väljapanek on toimunud mõne teise lepingupartneri poolt, edastatakse isikuandmed temale võitjaga ühenduse saamiseks. Reeglina on sellistel auhinnamängudel osalemise eeltingimuseks kliendi isikuandmete kasutamiseks nõusoleku andmine ka muudeks otstarveteks, mistõttu palume kliendil auhinnamängudel osalemisele eelnevalt tutvuda hoolikalt auhinnamängu tingimustega.

VI. Isikuandmete liikumine väljapoole EL’i või nendega võrdsustatud piirkondi

6.1. R-Kiosk asub Eesti Vabariigis, mis on Euroopa Liidu üks liikmesriikidest. Isikuandmeid, mida R-Kiosk kogub töödeldakse Eesti Vabariigis, Leedu Vabariigis (andmete hoidja asukoht), Taani Kuningriigis ja Ameerika Ühendriikides (osade kaustatavate „küpsiste“ poolt edastatavate andmete sihtriigid). Klientide andmeid ei edastata väljapoole Euroopa Liitu või sellega andmekaitselase kaitse aspektist võrdsustatud riiki.

VII. Andmesubjekti õigused

7.1. Privaatsusteave on mõeldud kliendile informatsiooni edastamiseks selle kohta, millist teavet R-Kiosk kliendi kohta kogub ning kuidas seda kasutatakse. Kui klientidel on  küsimusi puudutavalt isikuandmeid, palume võtta ühendust järgmise e-postiaadressi vahendusel klienditugi@rkiosk.ee või ülal toodud postiaadressil.

7.2. Kui klient soovib teada saada kas R-Kiosk töötleb tema isikuandmeid või klient soovib ligipääsu oma isikuandmetele, tutvuda oma isikuandmetega, isikuandmeid parandada või kustutada või isikuandmete töötlemist piirata, nõusolekuid tagasi võtta või esitada vastuväide isikuandmete töötlemisele, palume R-kioskiga ühendust võtta järgmise e-postiaadressi vahendusel klienditugi@rkiosk.ee või ülal toodud postiaadressil.

7.3. Füüsilisest isikust klientidel on õigus oma andmete ülekandmisele. R-Kiosk võimaldab saada masinloetaval kujul kliendi valdusesse oma isikuandmed või lasta need teisele teenusepakkujale otse edastada. Siin ei saa R-Kiosk aga tagada, et teine teenusepakkuja on võimeline kliendi isikuandmeid vastu võtma. Andmete ülekandmise õigus on piiratud kliendi poolt R-Kioskile esitatud struktureeritud andmetega üldkasutatavas vormingus ning masinloetaval kujul; õigus rakendub ainult andmetele, mida R-Kiosk kasutab kliendiga  sõlmitud lepingu täitmiseks või nõusoleku alusel ning ainult automatiseeritult ja vastava õiguse teostamisel peab R-Kiosk arvestama ka kolmandate isikute õigustega privaatsusele. Õiguse kasutamiseks palume võtta ühendust e-posti aadressil klienditugi@rkiosk.ee või ülal toodud postiaadressil.

Uuri andmesubjekti õiguste kohta täpsemalt siit: www.aki.ee

VIII. Kliendi andmete turvalisus

8.1. Kaitsmaks isikuandmeid ja isiku identifitseerimist võimaldavat  infot, mida kliendid sisestavad R-Kiosk internetikeskkonnas, kasutab R-Kiosk füüsilisi, tehnilisi ja administratiivseid kaitsemeetmeid. Selliselt uuendab ja testib R-Kiosk kasutatavaid kaitse tehnoloogiaid regulaarselt. R-Kiosk internetivõrgud on kaitstud tulemüüride ja sisse tungimist avastava tarkvaraga. Klientide isikuandmetele ligipääs on piiratud vaid nende töötajateni, kes vajavad sellist informatsiooni klientidega sõlmitud lepingute täitmiseks või muul seaduslikul alusel.

8.2. R-Kiosk kasutab mõistlikke meetmeid, et kaitsta klientide isikuandmeid ja R-Kiosk  tegevus on allutatud asjakohase infoturbe kehtivale seadusandlusele. Tuleb siiski märkida, et ükski internetileht või andmebaas ei ole lõpuni turvaline e. nn „häkkimiskindel“. R-Kiosk  internetikeskkond ei kasuta nuhkvara (Spyware).

8.3. Sellele lisaks, koolitab R-Kiosk oma töötajaid saavutamaks töötajate seas suurema teadlikkuse isikuandmete kaitse tähtsusest ja vajadusest. R-Kioski pühendumus väljendub ka töötajaid otse puudutavates ettevõtte sisestes regulatsioonides, millistesse on põimitud andmekaitsealased sätted.

IX. Privaatsusteabe muutmine ja täiendamine

9.1. Nagu iga organisatsioon ja regulatsioonid nii ka R-Kiosk ja andmekaitse regulatsioonid sh tõlgendused, kindlasti muutuvad ajas ja ruumis, mistõttu on ainult õige eeldada, et selliselt võib tekkida ka vajadus tulevikus Privaatsusteabe muutmise ja täiendamise järele. Ülaltoodu tõttu teatame, et R-Kiosk’il on õigus muuta ja täiendada Privaatsusteabe sisu igal ajal sellest kliente ette teavitamata. Muudatused avaldame samal oma Privaatsusteabe veebilehel. R-Kiosk võib küll kliente teavitada nt e-posti vahendusel olulisematest muudatustest Privaatsusteabe tingimustes, kuid kõige kindlam on, kui klient ise külastate piisavalt tihedalt Privaatsusteabe lehte, et tutvuda selle ajakohastatud ja kehtivate tingimustega (uuri täpsemalt siit: www.rkiosk.ee).

X. Töötajate privaatsusteave

10.1. Töötajate privaatsusteave on koostatud eraldi dokumendina ning on kättesaadav vaid töötajatele.

XI. Küsimused, kaebused

11.1. Kui kliendi poolt meile usaldatud isikuandmed on muutunud, palun võtke R-Kioskiga  ühendust. Kui kliendil on  täiendavaid küsimusi tema isikuandmete kohta, kindlasti võtke R-Kioskiga ühendust. R-Kiosk vastab koheselt seadusega ettenähtud tähtaja jooksul. Tuleb samas valmis olla, et isikuandmete kaitsmise raames võib R-Kiosk kliendilt paluda isiku tuvastamiseks täpsemat infot enne küsimustele vastamist. R-Kiosk peab olema kindel, et info läheb  ainult õigele inimesele. Mõningatel juhtudel saab R-Kiosk ka täielikult või osaliselt keelduda kliendi palvest, kui seadus lubab või nõuab meilt seda.

11.2. Juhul, kui klient leiab, et isikuandmetega on käitutud privaatsusteavet rikkudes või hooletult või kui kliendil on küsimusi, on kliendil alati õigus kontakteeruda ja teavitada sellest ülal toodud andmekaitsespetsialisti postiaadressil.

11.3. Kliendil on alati õigus pöörduda oma privaatsusõiguste ja andmete kaitsmiseks Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole. Andmekaitse Inspektsioon on riiklik asutus, mille poole saab pöörduda ka konsultatsiooni või abi saamiseks kõikides isikuandmete kaitse küsimustes.

Isikuandmete Kaitse Strateegia (Privacy Policy)

Isikuandmete Kaitse Strateegia (edaspidi Strateegia) kinnitab AS R-Kiosk Estonia pühendumust käsitleda oma klientide, töötajate, sidusrühmade ja teiste huvitatud isikute isikuandmeid kõrge hoolsusega ning lähtuda andmete töötlemisel kehtivatest andmekaitsealastest normidest. Isikuandmete usaldamisel AS’ile R-Kiosk Estonia peab iga isik tundma ennast turvaliselt. Strateegia ja teiste privaatsusteabe dokumentidega paneme alusele sellele, et andmete kogumine, salvestamine ja töötlemine toimub õiglaselt, läbipaistvalt ja austades isikute individuaalseid õigusi.

Strateegia kehtestab üldise aluse, millise järgi AS R-Kiosk Estonia töötleb isikuandmeid. Jälgime igapäevaselt, et meie tegevus oleks võimetekohaselt pidevalt kaasajastatud nii õigusalaselt, töötajaskonna teadlikkuselt kui ka tehniliselt, jälgides oma riist- ja tarkvara vastavust tehnika arengule. Kanname hoolt, et andmesubjekt saaks võimalikult suure kontrolli oma andmete töötlemise üle ja vastav andmesubjektile sõbralik regulatsioon kehtestatakse ettevõttesiseselt. Strateegiat täpsustab Privaatsusteave (Privacy Notice), millise leiate kodulehel aadressilt www.rkiosk.ee/privaatsusteave.

ÄPI KASUTUSTINGIMUSED

ÜLDSÄTTED

Äpp on nutiseadmetes kasutamiseks välja töötatud tarkvararakendus, mis võimaldab kasutada AS R-Kiosk Estonia lojaalsusprogrammi, müügikeskkonda ja suhtluskanalit, mille käesolevad kasutustingimused (edaspidi Tingimused) kehtivad tarbijatele , kes on oma nutiseadmesse Äpi tarkvara alla laadinud (AppStore, Google Play) (edaspidi „Klient“). Tingimustega nõustumisel kinnitab Klient ühtlasi, et on nendega tutvunud, tema kohta esitatud andmed on õiged. Tingimused kehtivad Äpi vahendusel tehtud ostudele, Kliendiga sõlmitud lepingutele ja lojaalsusprogrammile ning need on iga sõlmitud lepingu lahutamatuks osaks. Tingimused on tehtud kättesaadavaks veebilehel https://rkiosk.ee/privaatsusteave-ja-tingimused/, Kliendil on võimalik neid salvestada ja printida. Äpis on Tingimused kättesaadavad liikudes „Minu profiil ja seadistused“ lehelt „Privaatsuspõhimõtted ja tingimused“ lehele.

Lepingud saab sõlmida üksnes täieliku teovõimega täisealine ehk vähemalt 18-aastane Klient. Juhul, kui nimetatud nõuetele mittevastav isik siiski lepingu sõlmib, vastutab nimetatud toimingute tagajärgede eest isik, kelle pangakontot või maksekaarti kasutades kõnealuse toimingu eest on tasutud.

Kliendiks võib saada ka iga vähemalt 13 (kolmteist) aasta vanune füüsiline isik (alaealine), kes on nõuetekohaselt registreerunud. Kui liikmeks soovib saada alaealine, peab ta saama vanemate või eestkostja nõusoleku lojaalsusprogrammis osalemiseks ning osalema lojaalsusprogrammis vanemate või eestkostja järelevalve all.

ALLA LAADIMINE

Äpi kasutamiseks peab Klient laadima selle enda nutiseadmesse. Äpi allalaadimine on tasuta.

Äpi allalaadimise järgselt tuleb ekraanil asuvaid juhiseid järgides aktiveerida oma kasutajakonto, mille kaudu on võimalik AS R-Kiosk Estonia, registrikood 10406134 (edaspidi R-Kiosk) lojaalsusprogrammiga liituda. Registreerimisel seotakse Äpi platvormis Klient tema poolt kasutatava telefoninumbriga, mille abil luuakse Äpi tarkvaras Kliendiga seostatav unikaalne konto. Registreerimiseks nõutavate isikuandmete töötlemise kohta saab Klient lisainfot siin: https://rkiosk.ee/privaatsusteave-ja-tingimused/

KASUTAMINE

Äpi paremaks kasutamiseks on Kliendil võimalik tutvuda Äpi kasutusjuhendiga siin: https://rkiosk.ee/mobiiliapp/api-juhend/. Passi kasutamise kohta loe allpool alapeatükki „Passi kasutamine“.

Äpi sujuv ja takistusteta toimimine sõltub muuhulgas mobiilse andmeside toimimisest ning Kliendi nutiseadme eripärast (sh vanusest, kasutatavast tarkvarast, digitaalsest ja füüsilisest turvalisusest jne).

Äpp on isikupõhine ja seda kasutab vaid Klient. Klient on ise kohustatud võtma kasutusele meetmed, mis takistavad kolmandatel isikutel ligipääsu Äpile. Kolmandate isikute poolt Äpi kaudu tehtud tehingute eest vastutab vastava nutiseadme Klient. Kahtluse või ohu korral on Klient kohustatud viivituseta Äpi oma nutiseadmest kustutama.

Klient teab, et Äpp vajab edukaks toimimiseks aeg-ajalt tarkvarauuendusi ning nende alla laadimine on vajalik, kuna nimetatud uuendused sisaldavad uusi funktsionaalsusi või muudatusi olemasolevates, turvauuendusi vms.

R-Kioskil on õigus igal ajal ühepoolselt tingimusi muuta, teavitades sellest Klienti  Äpi vahendusel. Klient loetakse muudatusest teavitatuks alates hetkest, mil R-Kiosk on lisanud teate muudatuse kohta Äppi. Muudatustega mittenõustumisel kohustub Klient Äpi kustutama. Äpi kasutamise jätkamisel loetakse, et Klient on nõustunud vastavate muudatustega.

PASS

Teenuste ja kaupade kogumeid, ehk teenuste  ja kaupade pakette saab Klient soetada endale äpi kaudu, sõlmides soodus- ja/või eritingimustel spetsiifilise lepingu, mida nimetatakse edaspidi Passiks.

Pass võimaldab Kliendil saada tasulist isikupõhist püsimaksega teenust, millise puhul on oluliseks eeliseks seatud Kliendi poolse tasumise mugavus, mistõttu Äpi kaudu kaupasid ja teenuseid tarbivad Kliendid ei pea ostu eest müügipunkti kassat külastama. Passide müügiga soovib R-Kiosk leida omale kaupade ja teenuste aktiivseid tarbijaid, kes on nõus siduma ennast R-Kioski kaupade ja teenuste ostmisega perioodiliselt, soodustingimustel ja püsimaksega. Seetõttu võib ostude tegemine Äpi kaudu olla seotud perioodilise kohustusega Kliendile. Püsimaksega tehingu tegemisel mõistab Klient selle perioodilist iseloomu ja hoidub sidumast end selliste  kohustustega kogemata ja läbimõtlematult.

Passide info koos erinevate teenuste ja kaupade kombinatsioonidega on kättesaadav Äpis asuvas Passipoes.

Passi kehtivusaeg. Pass kehtib sellel äramärgitud kehtivusajal alates Passi aktiveerimise päevast ja edaspidi Passi kehtivusaja pikendamise päevast. Pass kehtib, kui Passitasu on nõuetekohaselt ettemaksuna tasutud. Passi kehtivusaeg lõppeb kas kehtivusaja tähtaja saabumisel või hetkel, mil Passiga ettenähtud kaubad ja/või teenused (edaspidi Limiidid) on kasutatud. Kui Limiidid on kasutatud, ei kuvata Passi kehtivate Passide lehel. Passi kehtivusaja arvestus ei sõltu R-Kioski konkreetse müügipunkti lahtiolekuaegadest, samuti ei peatu kehtivusaja arvestus laupäeval, pühapäeval, riigipühal ja päeval, mil Kliendil ei olnud mistahes põhjusel võimalik Passi kasutada. Passi kehtivuse jälgimine on Kliendi kohustus. Kliendil on võimalus kontrollida Passi kehtivust logides sisse oma Äpi kontole.

Passitasu on tasu Passi kehtimise eest valitud ajavahemikul, mis kuulub tasumisele ettemaksuna Passi saamise aluseks oleva lepingu sõlmimisel ja edaspidi püsimaksena Passi kehtivusaja pikendamisel. Lepingu sõlmimisega võtab Klient endale kohustuse tasuda vähemalt ühe kehtivusaja Passitasu. Pikema perioodi puhul korralised maksed toimuvad automaatselt Kliendi antud püsimakse korralduse alusel ilma igakordsete täiendavate kinnitusteta.

PASSI OST, KEHTIVUSAJA PIKENDAMINE JA MUUTMINE

Passi ostmiseks tuleb eelnevalt Äppi sisse logida. Klient on kohustatud sooritama toiminguid Tingimusi ja kuvatud juhiseid järgides. Klient kohustub toimingute tegemisel hoolikalt kontrollima toimingu käigus antava korralduse andmeid ning vastutama sisestatud andmete õigsuse eest, kandes seejuures temapoolse eksimisega kaasneva võimaliku kahju tekkimise osas vastutust. Veendumaks, et Klient tegi teadliku valiku, kuvatakse ekraanil enne Lepingu sõlmimist ülevaade välja valitud Passist.

Passi ostmisel peab Klient andmete sisestamisele ning sobiva Passi valikule järgnevalt kinnitama sisestatud andmete õigsust ja nõustuma Tingimustega, tehes selle kinnituseks nupul „Kinnitan ja nõustun Tingimustega sh püsimakse kohustusega tasuda vähemalt üks Passitasu“, kohta „linnukese“. Andmete õigsust ja tingimustega nõustumist kinnitamata sh täiendav püsimakse kohustusega nõustumine, ei ole võimalik Passi osta.

Passitasu maksmiseks tuleb maksevahendaja Adyen kaudu sisestada krediit- või deebetkaardi andmed. R-Kiosk palub Tingimused enne nõustumist hoolikalt läbi lugeda. Tingimustega nõustumise ja Passitasu maksmise hetkest on ost vormistatud ja Leping sõlmitud, Pass aktiveeritud ning kasutusvalmis. Kui Äpis on makse sooritatud, ilmub ekraanile kinnitusleht  ning seejärel aktiveerub Pass „Minu passid“ menüüosas. Kehtivaid ehk aktiivseid Passe on võimalik näha logides Äpis sisse „Minu profiil ja seadistused“ menüüosasse ning sealt edasi valides „Keerukamad seadistused“. Viimase all on nähtavad kõik kehtivad Passid, sellel lehel on võimalik ka Passide lõpetamine.

Passi pikendamine peab toimuma samuti püsimaksena ja ettemaksuna. Tegemist on püsimaksega teenusega, kus Passi kehtivusaja pikendamine toimub automaatselt iga Passi kehtivusaja möödudes. Lepingu sõlmimisel peab Klient andma R-Kioskile Passitasu püsimaksete teostamiseks vajaliku korralduse. Kliendil on igal ajal õigus tagasi võtta R-Kioskile antud korraldus püsimaksete teostamiseks. Selleks peab Klient Äpis passi automaatse uuendamise lõpetama ning järgmisel passi uuendamise ajal uut makset ei võeta ja uut Passi Äppi ei saadeta. Kehtiva Passi eest tagasimakseid ei tehta ja olemasolev Pass kehtib kuni märgitud lõpukuupäevani.

Passitasu maksmine kajastub Kliendi krediit- ja/või deebetkaardi kasutamise kontol. Kui tasudes puuduvad Kliendil maksepäeval vabad vahendid Passitasu maksmiseks, debiteeritakse Passitasu igakuiselt Kliendi pangakaardilt, tehes seda 1 kord päevas 3 päeva jooksul alates Passi maksekohustuse alguse päevast kuni Passitasu on täies ulatuses makstud. Kui nimetatud perioodil puuduvad Kliendil vahendeid Passitasu maksmiseks uue kehtivusaja eest lõppeb Leping automaatselt ning ühes sellega lõppevad Passi kõik teenused. Kliendile saadetakse äpi teel teade ebaõnnestunud maksete ja Lepingu lõpetamise kohta.

Kui Klient hilineb Passitasu maksmisega võib Klient kaotada õiguse valitud Passile vastavate kaupade ja/või teenuste tarbimiseks.

OSTUST TAGANEMINE

Kui Pass on ostetud Äpi kaudu on Kliendil õigus vastavalt seadusele taganeda Passi soetamise aluseks oleva lepingu sõlmimisest 14 päeva jooksul ja saada tagasi Passitasu. Selleks tuleb Kliendil sisse logida Äpis „Minu profiil ja seadistused“ menüüosasse ning sealt edasi valida „Keerukamad seadistused“. Viimase all on nähtavad kõik kehtivad Passid, sellel lehel on võimalik ka Passide lõpetamine.

Kui Klient on juba asunud Passijärgset teenust tarbima (nt. sooritanud oste, võtnud välja kaupa või kasutanud teenust) ning esitab taganemise sooviavalduse 14 päeva jooksul lepingu sõlmimisest, tagastatakse Kliendile Passitasu ulatuses, millisest on maha arvestatud soetatud kaup või teenus tavahinnakirja alusel. Alguse perioodi tagasiarvelduseks peab Klient võtma ühendust R-Kioski klienditoega telefoni või e-kirja teel.

PASSI KASUTAMINE

Lühidalt:

Passi kasutajal on õigus saada Passis sisalduvat kaupa või teenust vastavalt Passi tingimustele. Selleks peab välja valima Kliendile sobiva Passis sisalduva kauba ja/või teenuse ning lunastama selle skaneerides telefoniga QR-koodi (ingl keeles Quick Response code), mille leiab poest. R-Kioski müügipunktid on leitavad Äpi kaardirakendusest.

Täpsemalt:

  1. Äpis on Passide ostmiseks vasakul menüüs eraldi menüüpunkt „Passipood“, kus on kõik erinevad Passid näha koos hindade, kehtivusaja ja tingimustega;
  2. Klient valib endale sobiva Passi ja tasub selle eest jälgides ekraanile ilmuvaid juhiseid. NB! Passi soetamisel on vajalik anda luba püsimaksetele, mis toimuvad automaatselt passi igakordse kehtivusaja möödumisel. Püsimakse tulemusel uuenevad passid Äpis automaatselt;
  3. Pass ilmub Äpi vasakule menüüsse “Minu passid” menüüpunkti alla kohe pärast makse edukat sooritamist;
  4. Passis ette nähtud kauba ja/või teenuse lunastamiseks (nt kohvijook) peab Klient avama äpis selle kauba ja/või teenusega seotud Passi;
  5. Passi avades aktiveerub automaatselt telefoni kaamera, millega tuleb skaneerida poes asuvat passide registreerimiseks mõeldud QR-koodi;
  6. QR-koodi edukal skaneerimisel ilmub sellekohane teavitus ekraanile. Sama moodi ilmub teade ka mistahes vea või takistuse korral;
  7. Klient saab lunastada oma kauba ja/või teenuse ning võib sellega koos müügipunktist lahkuda;
  8. Kui Klient on võtnud kauba ja/või teenuse (nt kuuma joogi) enne skaneerimist ja ilmneb viga (nt Pass on aegunud vms), siis tuleb Kliendil kauba ja/või teenuse eest poe kassas tasuda tavapärasel viisil kasutades sularaha või kaardimakset.

KAUBA JA/VÕI TEENUSE LUNASTAMISE AEG

Passis toodud kaupa ja/või teenust on õigus lunastada üksnes selleks ettenähtud ajal ehk Passi ühekordse kehtivusaja jooksul. Passi kehtivusaja tähtaja saabumisel ehk Passi kehtivusaja lõppemisel kaotab Klient õiguse lunastamata kaubale ja/või teenusele. Ka Passi kehtivusaja pikendamisel ei kandu Passi eelneva kehtivusaja jooksul lunastamata jäänud kaup ja/või teenus üle Passi järgmisele kehtivusajale. Olenemata sellest, kas Passi kehtivusaeg lõppeb või pikeneb ei teostata mistahes rahalisi tagasimakseid osaliselt või täies osas lunastamata jäänud kauba ja/või teenuse eest. Passis toodud kaupa ja/või teenust on õigus lunastada üksnes selleks ettenähtud müügipunktist.

Kahtluste vältimiseks Passis toodud kauba ja/või teenuse lunastamise aeg on kindlaks määratud Passi ühe kehtivusajaga, mis lõppeb kehtivusaja tähtaja saabumisega. Koos Passi kehtivusaja tähtaja saabumisega aegub Kliendi õigus lunastada selle kehtivusaja kaupa ja/või teenust.

Passi Limiite on lubatud kasutada piiranguteta. See tähendab, et Passi ühe kehtivusajaga ettenähtud Kauba ja/või Teenuse võib lunastada tervikuna kasvõi kehtivuse esimesel päeval.

OSTUKONTROLL

Kaupade ja teenuste lunastamisel on Klient kohustatud veenduma, et QR-koodi skaneerimine on edukalt lõpule viidud ning vastav teavitus telefoniekraanile kuvatud.

R-Kioskil on õigus kontrollida lunastatud kaupade ja teenuste vastavust skaneeritud QR-koodile igal ajahetkel ette teatamata.

ÄPI KASUTAMISE KULUD (SMS SAATMINE SÕBRALE)

Äpiga seotud toimingud võivad Kliendile kaasa tuua kulutusi, mistõttu on oluline, et igale toimingule eelnevalt Klient tutvub Äpis endas, kasutusjuhendis ning kasutamistingimustes vastava toimingu kohta avaldatuga. Selliselt, kuid mitte ainult, nt. sõprade lojaalusprogrammiga liituma kutsumine toimub SMS saatmise teel, mis avaldub Kliendile ka Äpis avalduvas pildis „SAADA SMS“  ning mis tähendab liituma kutsumisel Kliendile selle kulu tekkimist, mida Klient tavaliselt oma telefonipaketi (operaatori hinnakiri) puhul SMS saatmise eest kandma peab.

REKLAAM JA OTSETURUNDUS

R-Kioskil on õigus Äpi vahendusel saata Kliendile nii enda kui oma lepingupartnerite poolt suunatud reklaami. Reklaami saamist saab Klient oma telefoni seadmetest reguleerida teavituste kuvamise lubamise või keelamisega. Äpi kustutamise korral kaotab Klient Passist tulenevad õigused. Äpi kustutamisel Passi lunastamiseks tasutud ja seni kasutamata ettemaksu osa Kliendile ei tagastata.

MUUTMINE, LÕPETAMINE

Passide vahetamisel/muutmisel registreeritakse muudatus olemasoleva Passi kehtivusaja lõppedes rahalises väärtuses odavama Passi vastu. Tagasimakseid ei tehta. Rahalises väärtuses kallima Passiga kinnitatakse muudatus koheselt, kui on tasutud Passitasu. Uue väärtuses kallima passi esimene makse on proportsionaalselt väiksem, kuivõrd odavama passi krediiti kasutati ettemaksuks uue passi soetamisel. Uute tingimustega Passi leiab “Minu passid” menüüjaotuse alt.

R-Kioskil on õigus Tingimusi ühepoolselt muuta, teavitades Klienti kodulehe ja müügipunktide kaudu 60 (kuuskümmend) päeva ette (Tutvumisaeg). Põhjendatud juhul võib R-Kiosk muuta Tingimusi ka ilma ette teatamata. Sellisel juhul teavitab R-Kiosk Klienti muudetud Tingimustest viivitamatult R-Kioski kodulehe ja müügipunktide kaudu. R-Kioskil puudub kohustus teavitada Tingimuste muutmisest, kui muudatus puudutab vaid uue teenuse ja/või kauba lisandumist.

Kui muudetud Tingimused ei ole Kliendile vastuvõetavad, võib Klient Lepingu üles öelda. Seda saab Klient äpis aktiivsete Passide nimekirja alt vaadata ja lepingu lõpetada. R-Kioskiga eraldi ühendust selleks ei pea võtma. Kui Klient ei kasuta Lepingu ülesütlemise õigust Tutvumisaja jooksul, siis on ta tehtud muudatustega nõustunud ja tal ei ole R-Kioskile Tingimuste muutmisest tulenevaid pretensioone.

Klient hoiab ennast ise teadlikuna Passi kehtivusajast ja kasutatud Limiitidest logides sisse oma kontole.

Kui Klient on hilinenud Passitasu maksmisega 3 (kolm) päeva (püsimakset ei ole olnud võimalik sooritada), lõppeb Pass automaatselt ning ühes sellega lõppevad Passi kõik teenused. Lepingu lõppemise teade edastatakse Kliendile äpi teavituse saatmise teel. Selguse mõttes, Kliendi õigus Passi toodetele ja teenustele lõppeb koos Lepingu lõppemisega teise maksmata päeva lõpuks kell 23.59.

Kliendil on õigus igal ajal Passi aluseks olev leping üles öelda lõpetades äpis ära püsimakse, eraldi ülesütlemisavaldust vaja esitada ei ole. Passi kehtivusaeg lõppeb sellel näidatud kuupäeval kell 23.59, isegi kui Klient on püsimakse tühistanud varem. Teisisõnu  olemasolev Pass kehtib kuni märgitud lõpukuupäevani ja ülesütlemisel Passi eest tagasimakseid ei tehta.

R-Kioskil on õigus Äpi teenuse pakkumine korraliselt lõpetada, teavitades kliente Äpi, R-Kioski kodulehe, müügipunktide kaudu 90 (üheksakümmend) päeva ette.

Juhul, kui Klient on korduvalt ja/või oluliselt rikkunud käesolevaid tingimusi, on R-Kioskil õigus Pass erakorraliselt ja ette teatamata üles öelda. Nimetatud juhul ei kuulu tasutud Passitasu tagastamisele.

ÕIGUSLIK SIDUVUS

Äpi kaudu tehtavatel tehingutel ja toimingutel on õiguslikult siduvad tagajärjed nii Kliendile kui R-Kioskile. Kliendi tegude ja toimingute õiguspärasuse ja nendega seotud tagajärgede eest vastutab Klient.

R-Kiosk vastutab üksnes Äpi rakenduse kui platvormi toimimise eest vastavalt tingimustes esitatule, eeldades platvormi toimimise keskkonna ühilduvust ja vastavust platvormi tööks vajalikele tingimustele.

VASTUTUS

R-Kiosk ei taga Äpi ööpäevaringset ja veatut toimimist. R-Kiosk ei vastuta ei otseste ega kaudsete kahjude eest, mis võivad tekkida seoses sellega, et Äpp ei toimi, ei ole kättesaadav või seda ei ole võimalik Kliendi soovitud viisil kasutada.

R-Kiosk vastutab üksnes otsese ning tõendatud varalise kahju tekitamise eest, kui R-Kiosk on tekitanud sellise kahju tahtlikult või raskest hooletusest. Sellised nõuded peab Klient esitama viivituseta, kuid mitte hiljem ühe kuu jooksul (mõistlik aeg) alates kahju aluseks oleva asjaolu (nõude alus) tekkimisest.

R-Kiosk ei vastuta Kliendi ees Äpi kaudu kolmandate isikute poolt pakutavate teenuste kohase toimimise eest, (nt asukoha määramine kaardirakenduse abil, pangakaardi või muu digitaalse maksevahendi või lahenduse kasutamine).

Kui Klient leiab, et Passi alusel saadud kaup/teenus ei vasta R-Kioski poolt välja lubatule ja/või tingimustele, tuleb R-Kioski sellest koheselt teavitada. Kui lahendust ei leita, tuleb juhtumi kohta esitada kirjalik pretensioon viivituseta, kuid mitte hiljem kui ühe kuu jooksul juhtumist teadasaamisest. Pretensioon tuleb esitada e-posti aadressile klienditugi@rkiosk.ee. Tähtajaks esitamata pretensioon on aegunud ega kanna endas õiguslikke tagajärgi. Pretensioonis tuleb märkida Kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument. Pretensioonile vastatakse hiljemalt 5 tööpäeva jooksul.

Äpi kaudu soetatud kauba/teenuse lepingutingimustele mittevastavuse korral on Kliendil õigus tugineda seaduses sätestatud õiguskaitsevahenditele. Kui R-Kiosk rikub oma kohustusi, on Kliendil õigus nõuda kohustuse täitmist, oma võlgnetava kohustuse täitmisest keelduda, nõuda kahju hüvitamist, alandada hinda, rahalise kohustuse täitmisega viivitamisel nõuda viivist või taganeda lepingust.

Juhul kui Klient ei ole pretensiooni korral nõus pakutava lahendusega, on Kliendil õigus pöörduda Tehnilise Järelevalve Ameti poole ja selle juurde moodustatud tarbijavaidluste komisjoni poole, mille pädevuses on lahendada tarbija ja kaupleja vahelisest lepingust tulenevaid tarbija algatatud tarbijavaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel. Menetlusreeglitega saab tutvuda aadressil www.komisjon.ee. Tarbijavaidluste komisjoni sekretariaat asub aadressil Endla 10a, 10142 Tallinn, tel. 6 201 707, e-post: avaldus@komisjon.ee

LÕPPSÄTTED

Käeolevate tingimustega reguleerimata küsimustes juhinduvad R-Kiosk ja Klient kehtivatest õigusaktidest.