Norra pereettevõttele kuuluva Reitan Convenience Estonia 2021. aasta käive oli 29 miljonit eurot, mis on aasta varasemaga võrreldes kümne protsendi võrra suurem. Koroonapandeemia mõjude tulemusel lõpetati aasta 4,2 miljoni eurose kahjumiga, ent pandeemia kiuste jätkati investeeringuid Caffeine’i kohvikute ja R-Kioski mugavuspoodide kasvu ja arengusse.
Müügitulust 92% ehk 26,6 miljonit eurot teeniti toidukaupade, jookide ja tubakatoodete jaemüügist. Ajalehtede ja kirjatarvete jaemüük moodustas kogukäibest 4% ehk 1,3 miljonit eurot. Ülejäänud käive tulenes vahendusteenusest ning muude kaupade jaemüügist.
Reitan Convenience Estonia tegevjuhi Tiia Ilvese sõnul mõjutas majandustulemusi enim ülemaailmse koroonapandeemia jätkumine, vähenenud lennuliiklus ning välisturistide väike arv. Eriti tugevalt andis see tunda just mugavuskaubanduses, mis sõltub peamiselt inimeste igapäevasest liikumisest ning käitumis- ja tarbimisharjumustest.
„Ümbritsevatele keerulistele oludele vaatamata suutsime toimetada selliselt, et ühegi töötaja põhipalk aasta jooksul ei vähenenud ning koroonapandeemiast tulenevate piirangute tõttu kedagi koondada ei tulnud. Samuti said kõik meie frantsiisipidajad tänu ettevõtte toele oma äritegevust jätkata,“ ütles Ilves. Eelmisel aastal andis ettevõte Eestis tööd keskmiselt 279 inimesele.
Ühes Norra emaettevõttega on Reitan Convenience Estonia tähelepanu suunatud kestlikule ärimudelile üleminekule. Soov on saavutada grupiülene ambitsioonikas eesmärk olla 2030. aastaks läbivalt süsinikuneutraalne. Ilvese sõnul on selle eesmärgi täitmise aluseks teaduspõhine kestlikkuse strateegia, mis tähendab äritegevuses põhjalikku eeltööd nii info kogumisel, töötajate kaasamisel ja arendamisel, koostööd partneritega kui ka täiendavaid investeeringuid.
„Mugavuskaubanduse kestlikuks ja kestlikkuse mugavaks muutmine on pikk protsess, millele pühendume ja kuhu investeerime ka edaspidi. Jätkasime möödunud aastal pandeemiale vaatamata investeeringuid uute kaupluste avamisse ning olemasolevate renoveerimisse. Samuti vahetasime välja kõik oma kohvimasinad, mis võimaldab lisaks täiendavale soojade jookide valikule pakkuda ka taimseid alternatiive,“ selgitas Ilves.
Eelmise aastaga võrreldes on 2022. aasta esimese kuue kuuga klientide arv R-Kioski väikepoodides kasvanud 31% ning Caffeine’i kohvikutes koguni 44% võrra. „Vaatame ambitsioonikalt tulevikku ja näeme, et üha enam kliente leiab tee meie juurde. Kevadel avasime Tallinna Tehnikaülikooli peahoones Eesti esimese mehitamata väikepoe, mis annab samuti kinnitust meie soovist mugavuskaubandust põhjalikult muuta,“ lisas Ilves.
Eestis tegutses 2021. aasta lõpu seisuga 11 Caffeine’i kohvikut ning 90 R-Kioski mugavuskauplust, nendest 15 frantsiisipidajate käe all.
Reitan Convenience Estonia tegevjuhi Tiia Ilvese Äripäeva raadiole antud intervjuud saab kuulata siit.